Thursday, August 20, 2009

Ögongodis i gula nyanser




Jag har länge velat att hitta en ny färg som ska få ersätta den turkosa som accentfärg hemma hos oss. H föreslår limegrön eller äppelgrön, men jag är tyvärr något tveksam till att jag kommer att trivas med det. Har ni några bilder som skulle kunna övertyga mig om grönt?

Efter att jag komponerade ihop ett inlägg om detta hem, har jag blivit oerhört sugen på gult! Det ger verkligen en trevlig, pigg och glad känsla. Gult är sannerligen inte fult!

Bilder från Flickr; The Domino Magazine Files Pool.


For some time now, I have been wanting to find a new color to replace the turquoise hues we have as accentual color in our home. H has suggested lime or applegreen, but unfortunately I am doubting I would be comfortable with those colors. Do you have any pics that could persuade me about green?

After I wrote a post about this home, I have found myself having an urge for yellow! It really gives a nice, perky and happy feel to a home. Beautiful!

Pictures from Flickr; The Domino Magazine Files Pool.

3 comments:

  1. Jag tycker svart/vit/gult är en riktigt lyckad färgkombination! Jag tycker helt klart du ska ta in gult som accentfärg i ditt hem:)

    Josefine- At home

    ReplyDelete
  2. Gult är verkligen en färgklick! Riktigt läckert på bilderna. Men jag är mera grön själv så det är den accentfärgen jag har hemma... till svart, vitt och grått!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Gult var verkligen fint på de bilderna. Glad färg, precis som du säger. Just nu är jag nog själv mer förtjust i limegrönt... hade en gul period för några år sedan.

    ReplyDelete