Thursday, July 2, 2009

En samlares ljuva revansch




Är du en samlare som bubblar under en minimalistisk fasad? Misströsta ej, här är ett fint exempel som illustrerar hur man kan få ha alla sina älskade prylar framme på display utan att det ser alldeles för plottrigt och rörigt ut. Nyckeln ligger i att hålla basen neutral och att gruppera saker i samma genre tillsammans så att de bildar vackra stilleben.

Jag är personligen mer av en slänga än spara, vilket är lite synd när jag begrundar dessa bilder- det ser väldans hemtrevligt och inbjudande ut!

Bilder från Sköna hem.

2 comments:

  1. Jag som trodde jag samlade på mig mycket....:)
    /Anna Caroline
    Design Studio 210

    ReplyDelete
  2. Visst är ser det hemtrevligt ut men jag är mer av den kategorin som tycker det ser snyggare ut när man inte ser allt... med tanke på bilden nere till vänster. Och så skönt att slippa damma :)
    Tavelvägg, däremot är riktigt snyggt!
    Kram

    ReplyDelete