Monday, June 22, 2009

Vitt söker färgglad maka



Vårt kök är långsmalt och vid ena kortväggen, vid fönstret, finner vi vårt matbord, som är ett runt, vitt bord. I väntan på de rätta stolarna fyller just nu dessa stolar denna funktion. Hela matplatsen är vit; Vita väggar, vitt bord, vit lampa, vita stolar. Golvet är mörkt grått. En dag är det tänkt att vi ska riva ut köket och byta det, tillsammans med bänkskivor och kakel. Men det är ett av de senare projekten på listan, så under tiden funderar jag på hur man kan tillföra lite mer personlighet? Inspiration till en eventell accentfärg fick jag av dessa bilder; kanske en turkos vägg kunde göra susen?

Bilder från brittiska House to home.

4 comments:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har!! Jag hittade dig via desire to inspire, förstår verkligen att dom visade upp din header! Samma sak hände mig och jag blev oxå väldigt överraskad när besökarna plötsligt sköt i höjden: ) Mvh Ida

    ReplyDelete
  2. Vilka läckra bilder. Jag blir sugen på att ha ett rum i den färgen hemma.

    ReplyDelete
  3. hej! vilka underbara bilder du har! jag är glad att jag hittade till dig! titta gärna i hos mig också. ha en skön kväll! //tiina

    ReplyDelete
  4. Turkosa väggar var verkligen fint!!

    Men vitt...hmmm lättare att varierar och ta till accentfärger då!

    Må gott

    Maliin

    ReplyDelete